Cykeltur till Rökinge gård

Oj, oj, vilken underbar dag jag hade igår! Först trädgårdssnack och fika med en kär vän, och sedan det som detta blogginlägg ska handla om – nämligen en utflykt till Växthuset Rökinge gård.

Som vanligt borde jag tagit ännu fler bilder, men ärligt talat var jag lite för hänförd för att gå med telefonen framför ansiktet.

Rökinge gård ligger precis utanför Vreta Kloster, som i sin tur ligger precis utanför Linköping. Vi bor så nära så vi tog cyklarna. Faktiskt var det en lika tomattokig jobbarkompis som tipsade om att vi borde åka dit för att det var så fantastiskt. Jag trodde nog inte att det skulle vara så fint som det var. Helt underbart!

Och ja, jag köpte såklart några plantor. Inte vilka plantor som helst. Tomatplantor. Fem stycken! Det fanns massor av andra underbara plantor, men tomaterna lät mig inte cykla hem utan dem.

Förutom plantor säljs även färska grönsaker i butiken, men vi var på plats för sent för att kunna norpa några. Nästa gång ska jag vara där tidigare på dagen!

Har du vägarna förbi under öppettiderna rekommenderar jag verkligen att du svänger in och gör ett besök. För en tomatälskare är det lite av paradiset på jorden. Det tyckte i alla fall jag!

Ett svar till “”

  1. Ja, det var en härlig tid för några dar´ sen! Nu är det iskallt igen, speciellt på nätterna så jag har fått bädda in några stora krukor på altanen. Dom är för stora för att flytta, men eftersom dom innehåller egenuppdragna dahlior och million bells så måste man ju göra nåt….. 🙂
    KRAM/Susie

    Gilla

Lämna en kommentar

Designa en webbplats som denna med WordPress.com
Kom igång